Samenwerking Keukenhof, VisitBrabant en Breda Marketing zorgt voor extra kleur in voorjaar 2021
Vandaag werden in Valkenberg Park in Breda de eerste tulpenbollen geplant in de vorm van een grote pijl. Een unieke samenwerking tussen Keukenhof, VisitBrabant en Breda Marketing vanuit de boodschap ‘Hier moet je zijn’. De bollen gaan nu de grond in zodat bezoekers in april en mei van 2021, bij de start van het toeristische seizoen, kunnen genieten van een indrukwekkende bloemenzee op deze iconische plek in Breda.
Het planten van de tulpenbollen staat dit jaar meer dan ooit symbool voor een positief vooruitzicht. Om dit moment af te trappen, werden de tulpenbollen vandaag geplant door Tom Schreuder (commercieel manager Keukenhof), Heleen Huisjes (VisitBrabant), Hildegard Winnubst-Assies (directeur Breda marketing) en Boaz Adank (wethouder economische zaken gemeente Breda).
‘Veel buitenlandse toeristen komen in het voorjaar speciaal naar Nederland voor de bloembollenvelden en voor Keukenhof’, geeft Schreuder aan. ‘Nederland is een prachtig land; niet alleen voor buitenlandse bezoekers, maar zeker ook voor Nederlanders. Met dit initiatief laten we samen zien dat we Nederlandse, Belgische en Duitse bezoekers straks weer met open armen ontvangen op de mooiste plekken van Nederland’.
In Keukenhof worden van september tot en met de kerstperiode 7 miljoen bloembollen geplant. Het park is in 2021 geopend van 20 maart tot en met 9 mei.